"מכבי יפו" שכונה חדשה בדרום ת"א

התוכנית הכוללת כ- 1,500 יח"ד חדשות, 3,300 מ"ר של שטחי מסחר, כ- 32 דונם של  מבני ציבור ו-25 דונם של שטח ציבורי פתוח

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א, החליטה לתת תוקף לתכנית לשכונת מגורים חדשה – "מכבי יפו" בדרום תל אביב, שתבנה על שטח של כ- 160 דונם. 

 

התכנית כוללת כ-1,500 יח"ד עם תמהיל מגורים מגוון, הכולל דיור בר השגה ודיור להשכרה. וכמו כן כ- 3,300 מ"ר של שטחי מסחר, כ-32 דונם של מבני ציבור וכ- 25 דונם של שטח ציבורי פתוח.

 

רחוב שלבים יהווה את העורק הראשי, התחבורתי והמסחרי של השכונה החדשה. ולאורכו יוקמו מבני מגורים עם חזית מסחרית ובני עד 15 קומות.

 

 

 

בצדה המערבי של השכונה החדשה יוקמו מבני מגורים של עד 8 קומות, תוך שמירה על רצף של השטחים הפתוחים, לצד הקמה של שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים.

 

כמו כן כוללת התוכנית הקמה של מבני ציבור ושימור של שני בתי באר - מבנים היסטוריים שהוקמו במאה ה-19 מסביב לבארות  מים בסמוך לפרדסים.

 

התוכנית ממוקמת לאורך רחוב היינריך היינה מצדו המערבי ומדרום לרחוב נס לגויים, והיא מהווה המשך לתכנון, הפיתוח וההתחדשות העירונית בדרום העיר וליצירת חיבור בין שכונות המגורים הוותיקות.

 

התכנית הוגשה ע"י עיריית תל אביב-יפו ורשות מקרקעי ישראל שהם בעלי הקרקע, ונערכה ע"י משרד ברעלי-לויצקי-כסיף אדריכלים ובוני ערים בע"מ.